1. TILAAMINEN JA TILAUKSEN SITOVUUS

1.1 Tuotteet tilataan Muuntamo Oy:n (”My Prema”) verkkokaupasta, www.myprema.fi. Tuotteiden ostaminen tapahtuu lisäämällä haluamasi tuotteet ostoskoriin. Seuraa verkkokaupan antamia ohjeita tilauksen loppuunsaattamiseksi. Tilauksen vahvistussivulta näet ostostesi loppusumman sisältäen kaikki verot ja toimituskulut. Halutessasi voit tehdä tilauksen myös sähköpostitse: tilaukset@myprema.fi.

1.2. Tilauksen yhteydessä asiakas sitoutuu voimassa oleviin toimitusehtoihin.

1.3. Lähetämme automaattisen tilausvahvistuksen sähköpostilla asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun My Prema on lähettänyt sinulle sähköpostitse tilausvahvistuksen. Tämän jälkeen My Premalla ei ole oikeutta muuttaa tehtyyn tilaukseen liittyviä ehtoja.

2. PERUUTTAMISOIKEUS

2.1. Kuluttajalla on KSL 14 §:n nojalla oikeus peruuttaa verkkokaupassa tai sähköpostitse tekemänsä tilaus ilmoittamalla siitä puhelimitse, sähköpostitse tai kirjeitse My Premalle viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran vastaanottamisesta.

2.2. Jos kuluttaja peruuttaa verkkokaupassa tai sähköpostitse tekemänsä tilauksensa, hänen on palautettava vastaanottamansa tavara viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Peruuttamisilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee käyttämättömiä, myyntikelpoisia tuotteita (tuotelaput tulee olla kiinni tuotteessa, ei riitä että tuote- ja hintalaput lähetään irrallisina takaisin).

2.3. Palautuksessa on noudatettava palautusehtojamme.

3. HINNAT

3.1. Kaikki verkkokaupassamme olevat tuotteet sisältävät arvonlisäveron (24 %). Kaikki verkkokauppamme hinnat on merkitty euroissa (EUR). Tarjoushinnat on merkitty tuotekohtaisesti erikseen. 

3.2. Verkkokauppa pidättää oikeuden hinnan muutoksiin. Verkkokauppa ei takaa, että kaikkia tuotteita on sillä hetkellä saatavilla. Jos asiakkaan tilaamaa tuotetta ei ole saatavilla, olemme yhteydessä asiakkaaseen.

3.3. Pidätämme oikeuden tilauksen peruuttamiseen selkeiden hintavirheiden vuoksi. Jos tuotteen hintaa ei ole merkitty lainkaan, hinnaksi on merkitty 0,00 euroa tai hinta poikkeaa olennaisesti tuotteen oikeasta hinnasta, esim. 150,00 euron tuotteen hinnaksi on merkitty 15,00 euroa, asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää, että kyseessä on virheellinen hinta.

4. MAKSUEHDOT

4.1. Verkkokaupassa ja sähköpostitilauksissa tilaus maksetaan ennen tuotteen toimittamista. Sähköpostitilaukset laskutetaan ennakkoon ennen tavaran lähettämistä. Tilaus lähetetään, kun maksu kirjautunut tilille. Verkkokaupan kautta käytettävissäsi on yleisimmät maksutavat. 

4.2. Verkkomaksu

Voit maksaa ostoksesi pankkimaksuna seuraavien pankkien kautta: Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken, S-Pankki ja Nordea.

Asiakas siirtyy verkkokaupastamme ensin maksuvalintasivullemme, jossa näkyvät pankkien ja luottokunnan painikkeet. Sieltä asiakas voi valita oman pankkinsa, jonka jälkeen asiakas ohjataan kirjautumaan omaan verkkopankkiinsa hyväksymään kyseinen maksu.

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Maksun saajana näkyy Paytrail Oyj, joka välittää maksutapahtuman jälkeen suorituksen kauppiaalle.  

Paytrail Oyj (2122839-7)

Innova 2, Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

4.3. Korttimaksu

Voit maksaa ostoksesi myös korttimaksuna. My Preman verkkokaupassa käyvät seuraavat kortit: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard, Diners Club ja JCB.

Maksunvälitys palvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana Paytrail Oyj, yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. 

Paytrail Oyj:n toimiessa vain maksunvälityspalvelun tuottajana, Muuntamo Oy vastaa kauppaan liittyvistä velvoitteista. Tilausta tai kauppaa koskevissa reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä My Premaan. 

4.4. Collector Lasku/Osamaksu 

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Collector lasku / Osamaksu tarjoaa asiakkaalle joustavan maksuvaihtoehdon.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää. Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)

Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Luottotiedot tarkistetaan tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

5. TOIMITUSEHDOT

5.1. Tilauksesi käsitellään 1-3 arkipäivän sisällä tilauksen saapumisesta. Mikäli tuotetta on varastossa, lähetämme tuotteesi heti, kun tilauksesi on käsitelty loppuun. 

5.2. Toimitusaika postitse on 2-14 päivää tilauksen lähettämisestä. Kuljetuksen hoitaa Posti Oyj (1531864-4)

5.3. My Prema ei vastaa vahingoista tai viivästyksistä, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta ylivoimaisesta esteestä, jota se ei olisi voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi esteeksi katsotaan mm. tuonti- ja vientikiellot, työtaistelutoimenpide, henkilökunnan sairastuminen, viranomaisten päätökset, ompelimoiden laite- tai henkilöstöön liittyvät ongelmat, viivästyneet kangastoimitukset, tuotetoimitukset tavarantoimittajiltamme, häiriöt kuljetuksissa, sota, luonnonmullistukset tai muu vastaava seikka. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä kuluttajalla että My Premalla oikeus purkaa etämyyntisopimus ilman vahingonkorvaus- tai muita seuraamuksia.

5.4. Toimitustavat: 

Posti: toimituskulut 5,90 €

Nouto varastolta: toimituskulut 0 € (Helsingintie 52,03600 Karkkila) 

5.5. Huomioithan, kun valitset toimitustavaksi ”Nouto varastolta”, tuotteet eivät ole heti noudettavissa. Asiakkaalle lähetetään sähköposti, kun paketti on noudettavissa. 

6. REKLAMAATIO

6.1. Asiakkaalla on velvollisuus tarkastaa saapuneen tilauksen sisältö, tuotteiden kunto ja vastaanotettu kappalemäärä huolellisesti heti, kun tilaus on vastaanotettu.

6.2. Jos sinulle on toimitettu väärä tuote, väärä määrä tuotteita tai tuotteessa on virhe, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse: palautukset@myprema.fi tai puhelimitse asiakaspalvelunumeroomme: 050-5123788 (arkisin klo 10-16) 

6.3. Tuotteen myyjä vastaa tuotteen virheestä kuluttajansuojalain mukaisesti. Edellä mainittu vaihto- ja palautusoikeuden 14 päivän määräaika ei rajoita oikeuttasi tehdä reklamaatiota tuotteessa olevan virheen vuoksi.

6.4. Tavaran virheenä ei pidetä tavaran luonnollista kulumista eikä myöskään sitä, jos tavara on vahingoittunut tai esim. kutistunut, koska sitä ei ole käytetty tai pesty annettujen ohjeiden mukaisesti. 

6.5. Reklamaationa ei hyväksytä tuotetta, jonka malliin kuuluvat tarkoituksella huolittelemattomat osat. 

6.6. Virheellinen tuote tulee palauttaa asiakaspalautusohjeidemme mukaisesti. Saatuamme palautetun tuotteen vaihdamme sen joko uuteen tuotteeseen tai palautamme tuotteen hinnan, mikäli palautus täyttää palautusehtomme.

7. EHTOJEN MUUTTAMINEN 

My Prema pidättää oikeuden muuttaa yleisiä ehtojaan sekä muita verkkokaupassa sovellettavia ehtoja, kuten asiakaspalautus- ja tietosuojaehtojaan sekä hintojaan. Asiakkaan velvollisuus on ennen tilauksen tekoa tutustua kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin. 

8. SOVELLETTAVA LAKI

My Prema-verkkokauppaan ja etämyyntisopimukseesi sovelletaan Suomen lainsäädäntöä, tärkeimpänä kuluttajansuojalakia.