1. PALAUTTAMINEN

1.1. Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. 14 päivän palautusaika alkaa, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen tai saanut ilmoituksen, että tuotteet ovat noudettavissa. Palautusoikeus koskee käyttämättömiä myyntikelpoisia tuotteita (HUOM! tuotelaput tulee olla kiinni tuotteessa, ei riitä että tuote- ja hintalaput lähetään irrallisina takaisin). Voit palauttaa tai vaihtaa tuotteen määräajan sisällä veloituksetta kerran. Tämän jälkeen palautuksista peritään normaali postituskulu.

1.2. Asiakkaan on palautettava vastaanottamansa tavara viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua palautusilmoituksen tekemisestä. Palautusilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta. Voit myös palauttaa tuotteen suoraan varastollemme (Helsingintie 52, 03600 Karkkila) Ota mukaasi tilausvahvistus tai muu tosite, josta ilmenee alkuperäisen kaupan maksutapa.

1.3. Mikäli tuote ei vastannut odotuksiasi, tuote on kadonnut tai vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa palautuksesta osoitteeseen palautukset@myprema.fi tai lähettämällä viesti verkkokaupan yhteydenottolomakkeella. 

1.4. Anna tiedot palautuksesta myös tilauksen mukana tulevalla asiakaspalautuslomakkeella, liittämällä se täytettynä palautettavien tuotteiden mukaan. Asiakaspalautuslomake löytyy myös tästä.

1.5. Palautusohje: pakkaa tuote huolellisesti, täytä asiakaspalautuslomake ja vie asiakaspalautus postiin. Pyydä postista kuitti palautuksestasi ja muista säilyttää kuitti, kunnes saat meiltä sähköpostiisi vahvistuksen vastaanotetusta asiakaspalautuksestasi.

1.6. Huomioithan, että asiakaspalautuksen saapuminen verkkokaupalle vie yleensä 2-5 arkipäivää. Saat aina ilmoituksen sähköpostiisi, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Huomioithan, että tilauksen postitus- ja käsittelykuluja ei palauteta.

HUOM! Jos palautettava tuote on vahingoittunut, otettu käyttöön tai muutoin ei ole jälleenmyyntikuntoinen, My Prema ei ole velvollinen palauttamaan tuotteen hintaa.

1.7. Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi sen jälkeen, kun se on jo lähetetty sinulle, nouda lähetys postista ja palauta se meille näitä ohjeita noudattaen.

1.8. Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus! Veloitamme asiakkaalta jälkikäteen meille aiheutuneet ylimääräiset pakkaus-, lähetys- sekä palautuskulut, yhteensä 10 euroa, kun asiakkaasta johtuvasta syystä lähetys on jäänyt noutamatta ja se on palautunut verkkokauppaamme.

1.9. Emme korvaa palautuksen aikana kadonneita lähetyksiä, ellei asiakkaalla ole kuittia palautuksesta. ks. kohta 1.3.

2. TUOTTEEN VAIHTAMINEN

2.1. Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto-oikeus. 14 päivän määräaika alkaa, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen. Vaihto- ja palautusoikeus koskee käyttämättömiä myyntikelpoisia tuotteita (HUOM! tuotelaput tulee olla kiinni tuotteessa, ei riitä että tuote- ja hintalaput lähetään irrallisina takaisin). Voit vaihtaa tuotteen määräajan sisällä yhden kerran veloituksetta. Tämän jälkeen perimme normaalin toimituskulun jokaisesta vaihdosta.

2.2. Mikäli haluat vaihtaa tuotteesi toiseen kokoon tai väriin, ilmoita siitä palautuslomakkeella ja palauta vaihdettava tuote pakkauksessa olevia palautusohjeita noudattaen. Ilmoitathan vaihdosta myös asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkistaa haluamasi tuotteen saatavuuden ja toimitusajan.

2.3. Vaihdettava tuote on lähetettävä palautusosoitteeseen viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua palautusilmoituksen tekemisestä. Palautusilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta. Voit myös vaihtaa tuotteen suoraan varastollamme (Helsingintie 52, 03600 Karkkila).

2.4. Kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen ja se on tarkistettu, lähetämme sinulle haluamasi vaihtotuotteen postitse. Mikäli haluamaasi vaihtotuotetta ei ole varastossa, olemme sinuun välittömästi yhteydessä.

2.5. Pidätämme oikeuden olla lähettämättä tuotteita asiakkaalle tai poistaa asiakas asiakasrekisteristämme, mikäli asiakas toistuvasti rikkoo yleisiä ehtojamme tai näitä asiakaspalautusehtoja.

Pidätämme oikeuden muuttaa vaihto- ja palautusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin verkkokaupan ehtoihimme.

Mikäli teillä on kysyttävää vaihtoihin tai palautuksiin liittyvissä asioissa, voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse:

Puh. 050-5123788 (ma-pe 10:00–16:00) tai palautukset@myprema.fi